Muntrar upp mig med rabarber

Detta bildspel kräver JavaScript.

Den här dagen blev inte riktigt som jag tänkt mig. Eftersom snön som föll i helgen försvunnit så hade jag planerat att röja upp i mina planteringar i trädgården, till min överraskning när jag drog upp persiennerna imorse så snöade det IGEN! Nu får det väl ändå räcka. Nu blev det förvisso inte så mycket mer snö än det som kom på morgonen, men det är svinkallt ute så den här dagen kommer spenderas inomhus. Frukosten blev rabarbersoppa med grädde. Tanken var att det skulle bli kräm men jag var nog för generös med vattenmängden och för snål med gelatinet, ska fortsätta arbeta på det perfekta rabarberkrämreceptet så återkommer jag när det är perfekt. 🙂 Galet gott med rabarber i alla fall och det är rätt lågt med kolhydrater, bara 3g/100g. Vet att det fanns en vaniljyoghurt med rabarber i förut, kanske fortfarande finns kvar, tänker att det borde ju vara busenkelt att blanda ihop själv med rysk yoghurt, vaniljpulver och rabarberkräm. Måste testa det!

Ha en toppen tisdag allesammans!

Kommentera

