Lasagneplattor

Detta bildspel kräver JavaScript.

Satt och tittade igenom sd kortet i kameran och såg att jag aldrig la ut bilderna när jag gjorde lasagne sist (var ett tag sen). Tidigare när jag gjort lasagne har jag använt skivad zucchini som lasagneplattor, men den här gången använde jag pasta receptet jag hittade här. Jag brukar dubbla receptet när jag gör lasagne.

  • 4 ägg
  • 1,25 dl (125 g) philadelphiaost
  • 1/2 dl fiberhusk

Sätt ugnen på 150 grader, vispa äggen poröst, tillsätt färskost och fiberhusk och vispa ihop. Bred ut smeten tunt på en bakplåtspappersklädd plåt. Lägg ett bakpapper över och kavla ut till papperskanterna. Grädda i ca 10 minuter. Låt papprena vara kvar under gräddningen.

Ta bort papprena och skär pastan till lasagneplattor om det är lasagne du ska laga eller tagliatelle strimlor om det är pasta med köttfärsås du ska äta.

Gör sedan lasagnen som vanligt, istället för bechamelsås varvar jag köttfärsen och lasagneplattorna med grädde och god riven ost.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lana Driagina
    Apr 11, 2012 @ 17:30:43

    Visst är det gott med LCHFpasta! Mina barn vill äta lasagne bara med lchfplattor! 🙂
    Ha en fin kväll!
    //Lana

    Svara

Kommentera

