För mycket av det goda

Detta bildspel kräver JavaScript.

Jösses vad fullt upp det har varit senaste dygnet. Igår kväll var vi på en persisk restaurang och åt, blev sent så jag var inte hemma förens 01 på natten. Dem hade en färdig meny för kvällen, så man fick endast välja på kött eller fisk. Jag beställde kött och hoppades på en god grillad köttbit, men istället kom det in en köttgryta som inte direkt var det godaste jag ätit, men eftersom jag inte ätit nån lunch på dagen så tuggade jag ändå i mig maten, det var det eller att vara hungrig. Bästa persiska maten i Sthlm tycker jag ändå att man får på restaurang Saffran i Kista gallerian, jättemumsig kebab.

Idag hade vi födelsedagsfest för min kille som fyllde år igår. Vi hade hela familjen här på fika. Jag hade bakat kladdkaka och chokladbollar lchf style, så det kunde jag och även såklart alla gästerna mumsa på. Det serverades även vanligt vetemjöls fikabröd, tårta och godis. Vi hade verkligen en jättetrevlig eftermiddag.

Nu på kvällen var vi bjudna på middag hemma hos en vännina till svärmor. Till mig hade hon lagat specialrätter i form av kyckling- och grönsakswok samt ostgratinerad köttfärssås. Dem andra åt en köttgryta och ris samt lasagne. Till teet serverades det tårta, men till mig hade hon än en gång varit jättegullig och gjort grädde och jordgubbar.

Imorgon blir det inga mer kalas, då vill jag bara ta det lugnt och relaxa. Den här veckan har jag varit på 6 stycken fester om jag räknar med den vi själva höll i idag, plus att jag har jobbat i veckan också, så imorgon är det soffläge som gäller. 🙂

Hoppas att ni haft en toppen helg so far!

Kommentera

