Att unna sig själv att blunda

Haft en lugn och skön dag och bara laddat batterierna inför den kommande jobbhelgen. Jympapasset i förmiddags var helt ok, har ju vant mig med medelpassen nu så baspasset idag kändes lite enkelt, men jag la till lite extra på övningarna så att de blev mer ansträngande. Det som jag gillar med Friskis är att det finns något för alla samt att oavsett vad man väljer att gå på t.ex. spinning eller jympa så finns det på olika nivåer bas/medel/intensiv så man behöver inte vara jättetränad med superkondis när man börjar utan man kan börja på bas och sen öka allt eftersom man blir mer tränad. Det är säkert bra på andra träningsanläggningar också men jag har själv bara tränat på Friskis så jag kan inte uttala mig om hur det är på andra ställen.

Något som jag gillar allra mest på jympapassen är de sista minuterna av passet när vi lägger oss ner på golvet och hela salen släcks ner och man får ligga och blunda och slappna av till lugn musik. Jättehärligt, speciellt efter en tuff dag på jobbet. Jag är dålig på att unna mig själv ren avslappning annars, oavsett hur trött jag är i huvudet och kroppen så blir det sällan att jag bara sätter mig eller lägger mig ner och blundar några minuter och bara fokuserar på att slappna av. Men här blir man på nåt sätt tvungen och det är så jäkla skönt att unna sig dem minutrarna och känna att det är helt ok att bara ligga där och slappna av och inte känna något dåligt samvete för det. Lyxigt på nåt sätt.

Här är en av låtarna vi jympade till idag:

Kommentera

