Träning med ett tråkigt slut

Hade ett jätte skoj och bra träningspass ikväll. Det tråkiga kom när jag tränat klart och skulle lämna salen (jag gick innan avslappningen, hade inte hunnit med bussen annars och fått vänta 30 min på nästa). Utanför finns en cafédel med bord och stolar där man kan sitta och vänta på att träningspasset ska börja. Jag öppnade dörren för att gå ut och när jag stängde dörren hör jag samtidigt ett litet barn börja gråta. Vad jag inte ser när jag stänger dörren är att bakom ryggen står en liten flicka som i precis samma sekund som jag ska stänga dörren, stoppar in sina fingrar i springan på dörren på den sidan som gångjärnen sitter. Omöjligt för mig att se och att förutspå skulle hända. Föräldrarna satt vid bordet bredvid dörren och tittade på. Dem tittade på mig som om jag medvetet skadat deras barn. Jag sa förlåt och förklarade att jag inte såg att hon stoppade fingrarna i dörrspringan, men dem varken sa något eller mötte min blick. Jag mådde dåligt för flickans skull, aldrig roligt när nån skadar sig och jag hoppas att det inte blev en allt för allvarlig skada på fingrarna. Att det skulle springa fram ett barn bakom ryggen på mig och sätta fingrarna mellan är inget man tänker ska hända på en träningsanläggning där det inte är några barnpass just då, men men allt kan hända med barn. Därför också viktigt att man som förälder också har en viss koll på vad barnen gör när man tar med dem. Hoppas i alla fall att det gick bra med flickan.

Musiken ikväll var bland annat:

Låten vi sprang till på uppvärmningen

Övriga uptempolåtar

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Åsa
    Mar 14, 2012 @ 07:32:59

    Det kan ju inte du hjälpa, ungar stoppar in fingrar överallt å fort går det också. Föräldrar får man oftast ingen kontakt med heller i ett sånt läge, de har bara ögon för sitt barn som gråter. Tänk inte mer på det, du har ju inte ögon i nacken liksom!=))

    Kram

    Svara

  2. Gunnar
    Mar 14, 2012 @ 15:36:28

    Barn har mjuka fingrar så det gick förhoppningsvis bra. Våra barns fingrar har fastnat ett antal gånger i dörrspringor och annat..det har gått bra varje gång.

    Svara

    • Söt utan socker
      Mar 14, 2012 @ 21:48:10

      Skönt att höra att det gått bra för dina barn, håller tummarna att det gått bra för den här tjejen också, barn brukar ju ha lätt för att läka som tur är.

      Ha det bäst!

      Svara

Kommentera

