Värsta jympapasset

Prövade ett nytt jympapass efter jobbet som jag inte gått på förut. På bokningen stod det att det var ett medelpass, men hon som ledde träningspasset måste ha missuppfattat något för det kändes som det var på intensivnivå. Det här jympapasset fick dem andra medelpassen att kännas som barnjympa i jämförelse (och då har jag tyckt att dem passen varit tuffa), lite lustigt att det kan få skilja sig så mycket när det är samma intensitet. Dessutom var det svårt att utföra flera av övningarna (och det märktes att jag inte var ensam om att tycka det) och när vi skulle stretcha på slutet hade hon valt så avancerade stretchövningar att minst en tredjedel inte kunde utföra dem (hörde andra deltagare brevid mig som sa precis det som jag tänkte). Fattar inte varför man måste göra det så invecklat, har tränat där på olika pass i 1 ½ år och har aldrig varit med om så konstig stretching som idag. Tycker att man ska vara lite observant som träningsledare och se vad som funkar, om det var jag som ledde och såg att deltagarna inte kunde hänga med och att vissa övningar är för tekniskt avancerade så hade jag nog varit lite självkritisk och ändrat övningarna till sånt som deltagarna förstår och klarar av så att de får ut maximalt av sitt träningspass och inte måste hoppa över vissa moment. Men nu vet jag i alla fall vilket pass jag i fortsättningen inte ska stressa hem ifrån jobbet för att hinna till, det finns som tur är många andra jympapass som jag kan gå på istället som jag inte blir irriterad av, utan känner mig glad när jag går hem ifrån.

Här är några av låtarna från träningspasset (musiken kan jag dock inte klaga på):

Kommentera

