ICAs Stevia innehåller…

Jag har som jag skrivit om i ett tidigare inlägg varit intresserad av ICAs Stevia strö, idag hittade jag för första gången Stevian på ICA. Tog en bild på innehållet.

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Danielas Lchf-Blogg
    Feb 22, 2012 @ 08:29:21

    Men är inte erytritol godkänt? vad jag har förstått så är det bättre än andra sötningsmedel såsom aspartam?
    Kram

    Svara

  2. Danielas Lchf-Blogg
    Feb 22, 2012 @ 19:51:44

    🙂 sånt händer!
    Jag ska nog testa det i framtiden, köpte en påse stevia för evigheter sedan och har fortfarande massor kvar 🙂

    Svara

    • Söt utan socker
      Feb 22, 2012 @ 23:00:31

      Note to self: jag ska inte blogga massa dumheter när jag är trött. 🙂 Såg ju idag att det hade samma mängd kolhydrater som Sukrin har, men att kroppen/blodsockret ju inte påverkas av/tar upp sockeralkoholen det är gjort av. Ska också testa det, men har fortfarande Sukrin kvar här hemma.
      Kram

      Svara

Kommentera

