ICA börjar sälja Stevia

Fick hem ICAs tidning Buffé idag och såg där att ICA ska börja sälja Stevia, toppen tycker jag! 🙂 Jag har ju mailat ICA Maxi här hemma x antal gånger om att jag önskar att dem ska ta in Sukrin (tydligen omöjligt), men börjar dem sälja Stevia får jag väl nöja mig med det, bättre ett LCHF vänligt sötningsmedel än inget alls.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Kattis
    Feb 16, 2012 @ 10:21:44

    Hej!
    Kolla innehållsförteckningen på Icas steviasocker. En microdel stevia, sedan en massa andra sockerarter som man inte vill ha. Ica maxi här i Norrköping Har hermezetas stevia flytande på flaska. Den är dock lite bättre i innehållet. Bäst är den man beställer på Stevia på nätet, eller köper på hälsokosten.
    Mvh Kattis

    Svara

    • Söt utan socker
      Feb 16, 2012 @ 11:18:02

      Har tyvärr inte läst innehållsförteckningen på själva påsen då ICA här hemma ännu inte börjat sälja den här produkten utan såg det för första gången i Buffé igår. Tråkigt om det bara är ännu ett skräpsötningsmedel i mängden. Tur nog så har jag flera påsar Sukrin hemma så jag sitter inte i sjön när det gäller att kunna söta på ett lchf vänligt sätt. 🙂

      Ha det bäst! 🙂

      Svara

Kommentera

