Pannkaka i solen

Soligt men iskallt idag, värmer mig en kopp te med kokosolja och har precis mumsat i mig en pannkaka till frukost. Andreas (Kostdoktorn) var toppen (som vanligt) i Nyhetsmorgon imorse, men den andra damen verkar inte ha nån större koll. Hon hävdade bland annat att dem som äter LCHF kost inte äter grönsaker utan bara kött och smör och MÄNGDER av proteiner som sen kroppen inte vet vad den ska göra med överskottet. Ni som själva äter LCHF vet ju att vi både äter grönsaker, bär samt inte BARA äter kött och smör (lustigt nog innehållet i en av mina matlådor idag :)) och inget annat. Samt att om man ökar fettmängden i såser t.ex. så blir man ju mätt och belåten utan att man behöver öka mängden kött. Hoppas hon ägnar dagen åt att läsa på så får vi se hur kvällens debatt i Kvällsöppet artar sig. Heja Andreas & heja LCHF!

Nu ska jag laga matlådorna jag ska ha med mig till jobbet idag och imorgon. Jobbar kvällspass idag.

Ha en härlig början på den här veckan allesammans!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Henrik | Allt om LCHF
    Feb 13, 2012 @ 16:47:43

    Det kanske verkligen är så att Livsfarlighetsverket och deras ”experter” är så dåligt insatta att de tror att vi som äter LCHF bara äter protein och fett. Eller så är det bara ett sätt för dem att rädda ansiktet.

    Själv äter jag mer grönsaker än någonsin sedan vi började med LCHF.

    Svara

    • Söt utan socker
      Feb 13, 2012 @ 22:11:10

      Jo det känns som dem är pinsamt dåligt pålästa om LCHF och spottar ur sig fördom efter fördom. Själv äter jag mer eller mindre grönsaker till varje måltid. Ska bli spännande att lyssna på debatten ikväll.

      Ha det bäst! 🙂

      Svara

Kommentera

