Baka baka liten kaka

Detta bildspel kräver JavaScript.

Provade ett kakrecept jag hittade på Annikas blogg och jag vet inte om jag vågar tipsa om receptet för dem var farligt goda. 🙂 Jag blandade i hackad choklad i hälften av smeten och gjorde andra utan. Båda blev lika goda. Man kan nog smaksätta med precis vad som man själv tycker om. Mintchoklad tror jag skulle vara en höjdare. Jag hade mina i ugnen någon sekund för länge därför blev dem lite mörka, men dem smakade lika underbart ändå. Håll utkik efter Annikas nya bakbok, det ska i alla fall jag göra!

  • 3 dl mandelmjöl
  • 3 msk kokosnötsmjöl
  • 0,75 dl sukrin
  • 1 msk vispgrädde
  • 1 msk vatten
  • 1 ägg
  • 1 tsk bakpulver
  • 1 krm vaniljpulver

Sätt ugnen på 200 grader. Blanda alla torra ingredienser. Rör ner ägg, vatten och grädde och knåda samman till en deg.
Rulla sedan degen till små kakor och platta till lite. Grädda mitt i ugnen i ca 10 minuter. Låt svalna.

Kommentera

