Ännu en Smetana på mejerihyllan

image

Såg när jag handlade igår att Arla börjat med Smetana, har bara sett Valios tidigare som är laktosfri och står på laktosfria hyllan, den här stod bland vanliga creme fraiche och turkisk yoghurt och är troligtvis därför inte laktosfri. För mig som tål laktos spelar det ingen roll vilken jag köper, men Valio får definitivt ett plus för sin LCHF märkning på burken. 🙂

8 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Åsa
    Feb 09, 2012 @ 22:34:08

    Var det skillnad på priset då? Fetthalten ser ut som den är samma iallafall.=)

    Svara

    • Söt utan socker
      Feb 09, 2012 @ 22:56:53

      Är också nyfiken på den eventuella prisskillnaden, men tyvärr hann jag inte kolla det när jag handlade igår. Kom till affären 45 min innan stängning och skulle veckohandla så hade bråttom och tänkte inte på att kolla priset. Hann knäppa av bilden i alla fall. 🙂 Lovar att kolla upp det vid nästa shoppingtillfälle och skriva här. Fetthalten är samma i alla fall.

      Svara

  2. Farmor Kaisi
    Feb 09, 2012 @ 23:07:28

    Se där ja, det märks nu att fler o fler önskar sig FETARE produkter isf mera light-varianter! Kul! Synd bara att just jag triggas av troligen mjölkproteinet!

    Svara

    • Söt utan socker
      Feb 10, 2012 @ 23:23:56

      Jo det märks mer och mer på butikernas utbud att det är mer lönsamt att satsa på feta produkter. Toppen om du frågar mig! 🙂 Tråkigt att du inte kan äta mejeriprodukter. 😦 Men det finns ju även mycket annat gott för oss som äter lchf. 🙂

      Svara

  3. Åsa
    Feb 11, 2012 @ 00:27:22

    Jag hittade den på min Ica idag. Arlas kostar 12.90 och Valios kostar 14.50 så den är lite billigare. Köpte och provade men jag tycker mer om Valios. Nyfiken på vad andra tycker om den.

    Svara

  4. Åsa
    Feb 11, 2012 @ 11:28:06

    Det blir nog att kolla skillnaden här lokalt då, här kostar Valios 12,50 kr….:)

    Svara

  5. Söt utan socker
    Feb 11, 2012 @ 12:39:35

    Nu blir jag själv jättenyfiken att kolla upp priset här hemma samt testa smaken, för mig är smaken viktigare än priset. Men ska bli intressant att undersöka. 🙂

    Svara

  6. Söt utan socker
    Feb 11, 2012 @ 22:35:30

    Har kollat priset på ICA Maxi här hemma nu, 12.90 för Valios och 11.90 för Arlas. Har dock inte smakat Arlas ännu, får bli framöver om jag behöver Smetana till något, men inte vad jag vet närmaste veckan…

    Svara

Kommentera

