Hjärnsläpp

image

Skulle ha med mig mandelpannkakor i matlådan idag, i alla fall två pannkakor men samtidigt som jag stekte dem höll jag på och städa undan i köket och hällde ut smeten och ställde bunken i diskmaskinen. Märkte inte vad jag gjort utan la en till smörklick i stekpannan och sträckte mig sen efter byttan med pannkakssmet och inser först då vad jag gjort, nämligen hällt ut smeten! Hjärnsläpp! Hade bråttom för jag skulle till tåget så hann inte vispa ihop nån ny smet. 😦 Men en liten pannkaka blev det i alla fall. Dagens andra matlåda bestod av en bit kycklingpaj, receptet kommer när jag kommer hem ikväll.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Åsa
    Feb 05, 2012 @ 10:03:02

    Näää! Va dumt! Ibland är förvirringen total, tur du fick en iallafall!=)) Kram

    Svara

Kommentera

