Köttfärssås med hemlagad pasta

Åt frukost sent och därför blev även nästa måltid sen så jag slog ihop lunchen med middagen, behöver inte mer mat än så eftersom jag blev jätte mätt. Jag lagade köttfärssås som jag åt med hemlagad lchf pasta, mozzarella och basilika. Pastan var busenkel att laga, använde receptet som jag hittade här. Bara att vispa 4 ägg, tillsätta ½ dl fiberhusk och 125 g cream cheese. Bred ut på ett bakplåtspapper och lägg ytterligare ett bakplåtspapper uppe på och kavla ut tills det blir lagom tunt. Grädda i 150 grader i ca 10 min, ta ut och låt svalna, skär i tagliatelle breda strimlor, ät och njut!

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Trackback: Om man gillar rosépeppar « Söt utan socker / Sweet without sugar
  2. Heidi Frestadius (@Danzaar)
    Apr 24, 2012 @ 12:02:05

    Jag tycker att det verkar vara jobbigt att följa LCHF…Hjälper verkligen dieten en att gå ner i vikt och är det verkligen hälsosamt?

    Svara

    • Söt utan socker
      Apr 24, 2012 @ 19:29:59

      Hej Heidi!

      Vet inte riktigt vad du menar när du säger att det skulle vara jobbigt att följa LCHF, själv tycker jag det är rätt enkelt. Du kan ju äta alla sorters kött, grönsaker som växer ovanjord, gräddiga såser, goda ostar, bär, nötter och massa annat mumsigt. LCHF kosten kan absolut ge viktnedgång och man behöver aldrig gå hungrig. Och hälosamt är det absolut också, kroppen klarar sig finfint utan en massa kolhydrater, kroppen får i sig det den behöver med LCHF kosten. Kolla gärna in sidan Vad är LCHF? högst upp på sidan.

      Lycka till med vad du än bestämmer dig för att följa!

      Ha det bäst! 🙂

      Svara

Kommentera

