En butik med bra lchf utbud

Detta bildspel kräver JavaScript.

Gick en sväng förbi Daglivs vid Fridhemsplan (Stockholm) efter jobbet idag. Jag hade slut på Sukrin hemma och visste att dem säljer det. Hade bara tänkt köpa det, men kom hem med en massa annat också. Fastnade bland annat vid tehyllan som hade ett enormt utbud. Ni som följt mig ett tag vet att jag är galen i att prova nya tesorter. Lyckades begränsa mig till två sorter, ett te med saffran och ett med mint. Dem hade även en hylla med amerikanska livsmedel, där hittade jag cherry coke light. Älskar cherry coke, så kunde inte motstå att köpa några burkar. 🙂 Köpte även två burkar Celsius, tänkte det kunde va kul att testa, dock inget jag kommer bli beroende av (alldeles för dyrt). Sist men inte minst köpte jag fyra påsar Sukrin (inget jag använder upp på en vecka, men nu har jag så att det räcker ett bra tag :)). Det fanns även lchf brödmix och mandelmjöl att köpa. Jag är inte sponsrad av butiken, ville bara tipsa er om en butik med bra lchf utbud om ni har vägarna förbi…

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Vic
    Jan 03, 2012 @ 22:59:39

    Tack för bra tips! Ska ta en sväng förbi där imorgon på lunchen och passar på då. Behöver allt möjligt nu efter helgerna och vårt Ica maxi strejkar fortfarande med lchf-produkter trots påtryckning via mail till butikschefen. Sorgligt av Ica..

    Svara

    • Söt utan socker
      Jan 06, 2012 @ 14:01:20

      Hej Vic!

      Jag har också mailat ICA Maxi här hemma om diverse lchf produkter, men det verkar helt OMÖJLIGT att ta in varorna tydligen. Trist eftersom jag hört från andra runt om i landet som har Maxi butiker med stort lchf utbud. 😦

      Ha det bäst! 🙂

      Svara

  2. Åsa
    Jan 04, 2012 @ 01:08:43

    Har köpt gräsbeteskött från Hälsingestintan där. Det verkar vara en bra affär men det var så stort så jag gick vilse där. Bra att veta dom har LCHF-produkter.

    Svara

Kommentera

