Bounty

Detta bildspel kräver JavaScript.

Gjorde galet gott julgodis idag, hemgjorda Bountys. Jag provade receptet som jag hittade här men jag använde lite mer choklad och smälte, blev lättare att rulla runt kokosbitarna i chokladen då, även om det blev smält choklad över sen. Tog några timmar att göra, men varje moment i sig gick rätt fort. Smakar precis som vanliga Bountys. Rekommenderas!

  • 3 msk kokosolja
  • 1 dl Stevia strö
  • 1 dl grädde
  • 1 dl kokosmjölk
  • 200 g riven kokos
  • 100 g mörk choklad, minst 70 %

Smält kokosolja och Stevia strö på svag värme.  Tillsätt grädde, kokosmjölk och kokos och rör ihop allting i kastrullen. Ställ kallt 1 timme. Forma kokossmeten till cirka 25 st små bitar och ställ i frysen en timme. Bryt chokladen i bitar och smält i vattenbad. Doppa bitarna i chokladen och förvara i kylen.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Malin
    Dec 04, 2011 @ 20:53:57

    Åh, ska testas nån dag! Har smakat en gång för länge sedan, när min vän bjöd på det!

    Jag måste bara komma ihåg att minska ner alla recept jag gör en del. Gjorde kokostoppar igår och nu har jag galet mycket! Gillar små portioner men det blir lätt såå många istället! 😀

    Svara

Kommentera

