Älskar soppa

Hemma igen. Hittade en matlåda med köttfärssoppa i frysen som jag tinade upp och åt med en klick creme fraiche. Mumsigt, kan inte få nog av soppa den här årstiden. Sitter och planerar veckans matinköp nu, ska åka en sväng till stormarknaden ikväll. Det värsta är att när jag sitter med ett tomt papper framför mig och försöker komma på maträtter att laga, så står det helt still i huvudet, kan inte komma på en enda maträtt att laga just nu. Nån som har några bra tips? 🙂

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anonym
    Nov 14, 2011 @ 18:57:07

    Gillar du (kålpudding) kållåda kallar jag den så har jag ett kanonrecept på min blogg, annars är pinjefärsbiffarna med fetaost cremé helt underbara 🙂 Kram

    Svara

  2. Danielas Lchf
    Nov 14, 2011 @ 18:58:00

    Gillar du (kålpudding) kållåda kallar jag den så har jag ett kanonrecept på min blogg, annars är pinjefärsbiffarna med fetaost cremé helt underbara Kram

    Svara

  3. Åsa
    Nov 14, 2011 @ 20:05:38

    Soppa är suveränt nu på hösten, å köttgrytor med!=) Meatzza är enkelt att göra…å gratänger…=)

    Svara

  4. Camilla
    Nov 14, 2011 @ 20:20:28

    Lax i ugn åt vi idag, gott och enkelt. Recept på bloggen. Annars är ju coleslaw och goda korvar perfekt. Soppor (svamp, köttfärs, tomat, eller kyckling med kokosmjölksbas), grytor , köttfärssåser är ju också bra för det kan man göra mycket av, perfekt att ha i matlådan 🙂 Hoppas att du fick lite idéer 🙂
    Ha en skön kväll! / Camilla

    Svara

  5. Söt utan socker
    Nov 14, 2011 @ 21:43:42

    Tusen tack för alla mumsiga tips! 🙂 Nu hann jag tyvärr redan göra mina matinköp innan jag såg alla tipsen här, men jag ska spara dem till nästa gång jag har hjärnsläpp kring vad vi ska äta här hemma.

    Ha det bäst allesammans! 🙂

    Svara

Kommentera

