Smart uppfinning

Köpte en sån här tvålautomat på ICA igår när jag handlade mat. Den har en sensor så man håller bara handen som på bilden så kommer tvålen automatiskt utan att man behöver vidröra behållaren. Jag ställde den i köket eftersom det är många gånger som man kladdar ner händerna när man lagar mat och då är det ibland lite knepigt att trycka på tvålpumpen utan att kladda ner den också. Smart uppfinning tycker jag i alla fall. Kanske inte så billig dock jämfört med en vanlig pumptvåls flaska, tvålautomaten med en flaska tvål samt 4 batterier som ingår kostade 79:- och en tvålrefill flaska kostar runt 30:-, men tvålen innehåller även handdesinfektion. Nej jag har inte fått betalt för att göra reklam, jag är bara så glad över denna uppfinning och tänkte att jag skulle tipsa er ifall att nån mer än jag kanske gillar såna här saker. 🙂

Kommentera

