Smaskig middag

image

Middagen blev en kebabsallad. Mumsigt och mättande.

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Åsa
    Okt 30, 2011 @ 10:29:49

    Jag käkade också kebabsallad igår, fast på jobbet ihop med brukarna, det smakade finfint! Här neråt landet har vi kebabsås, har förstått att det inte finns där uppe. Var i Stockholm för nåt år sen å vi skulle köpa från en pizzeria, han såg ut som ett frågetecken när jag frågade efter kebabsås!:)) Han erbjöd mig sedan de såserna du har på tallriken, en tomatvariant å en vit krämig sås. Då såg jag ut som ett frågetecken! Hahahaaa!! Kebabsåsen har ju sitt ursprung i Jönköping faktiskt å har t o m en egen facebookgrupp!;))

    Svara

    • Söt utan socker
      Okt 30, 2011 @ 14:32:09

      Hej Åsa! Jag tror bestämt att jag får ta och göra en utflykt till Jönköping nångång och prova kebab med riktig kebabsås. 🙂 Trodde det bara fanns den såsen som man får här uppe. Kram

      Svara

  2. Åsa
    Nov 03, 2011 @ 09:47:40

    Tänk va olika det kan vara i vårt avlånga land!=)) Ja du får ta en tripp till Jönköping så kan jag käka kebabsallad med kebabsås tillsammans med dig!;) Kram

    Svara

  3. Ellen - LCHF och mycket annat
    Nov 04, 2011 @ 11:54:51

    Aaah gott gott!

    Ps. I Värmland far du ocksa för det mesta riktig kebabsas 😉 Det är nagot jag saknar här i Tyskland.

    Svara

Kommentera

