Socker är nyttigt och bra för koncentrationen

image

Haft mycket att göra på jobbet idag, glömde bort att ta några bilder på maten. Istället får ni hålla tillgodo med en bild på min hund när jag tog med honom till jobbet för några veckor sedan. 🙂 Frukosten blev samma som igår och lunchlådan blev laxfilé som jag tillagat i ugnen med en smaksatt creme fraiche med schalottenlök och gräslök i som jag bredde ut på laxen och tillagade. Hela eftermiddagen har jag spenderat på en kurs på jobbet. Den var tre timmar lång och när det väl blev fikapaus serverades det fruktfat och äppeljuice med motiveringen att vi skulle ha ett nyttigt fika. Sen när är socker i olika former nyttigt (och gör att man blir koncentrerad och kan fokusera bra)?! Själv var jag mest irriterad att det inte fanns något kaffe, jag har ett rörligt jobb och är inte van att sitta still och lyssna i tre timmar, så jag hade behövt lite koffein. Hoppas ni haft en bra dag (och fått kaffe :))!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Åsa
    Okt 25, 2011 @ 20:45:18

    Vilket oskick att inte servera kaffe till kursare!;)) Å så FRUKT dessutom! Fnys! Hahahaa!

    Kram

    Svara

    • Söt utan socker
      Okt 25, 2011 @ 23:08:32

      Hej Åsa!

      Ja hur kan man strunta i att servera kaffe! Crazy! 🙂 Efteråt fick vi fylla i en enkät vad vi tyckte om kusen, på raderna längst ner skrev jag och alla mina kollegor att vi saknade kaffet.

      Kram

      Svara

Kommentera

