Grötfrukost

Ännu en sovmorgon, jobbar kvällspass idag. Frukosten blev en LCHF gröt som jag hittade här http://mariannslchf.se/?p=3472 , gott med varm frukost när det är en kylig dag.  Jag gillar att variera mina frukostar, tröttnar om jag bara ska att äta kokt ägg 365 dagar om året. Gröten var både god och mättande, jag toppade den med kanel och lite lite sukrin.

  • 2 ägg
  • 1 dl grädde
  • 1 msk kokosnötsmjöl
  • vaniljpulver och kanel
  • smör att steka i

Vispa ägg och grädde väl, vispa ner kokosnötsmjölet och krydda med vaniljpulver och kanel. Stek på medelhög värme i en kastrull och rör om hela tiden, den får inte stekas hårt. Servera med gammaldagsmjölk / grädde och kanel (och sukrin).

Kommentera

