Stek och champinjon gräddsås

Lagade en stek till lunch idag och den blev riktigt mumsig. Köpte den färdigkryddad så det var bara att sätta in den i ugnen. Gjorde en gräddsås med champinjoner i som vi åt till, kom på när vi börjat äta att jag glömt salladen, så därför ser bilden lite färglös ut. Är fortfarande mätt och belåten så jag hoppar över middagen. Nu ska jag mysa i soffan och se om det är något bra på tv.

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Daniela
    Okt 10, 2011 @ 10:57:24

    halloj! du ska möjligen inte till statshuset idag, jag vet att några som jag pluggade med till uska som jobbar hos dig ska dit idag och jag med;)

    Svara

  2. evelina
    Okt 10, 2011 @ 13:02:49

    Hur gjorde du din champinjongräddsås? tänkte äta det idag! 🙂

    Svara

    • Söt utan socker
      Okt 10, 2011 @ 13:28:50

      Hej Evelina! Jag tog lite av spadet som blev kvar i ugnsformen när jag gjorde steken och hällde över det i en kastrull. Hällde på grädde, lite soja, salt & peppar samt rörde i redning, guarkärnmjöl (tror det heter så, säljs på Bodystore). Blandade sedan i dem stekta champinjonerna. Klart. Lycka till med såsen! Ha en härlig dag! 🙂

      Svara

  3. Ellen - LCHF och mycket annat
    Okt 15, 2011 @ 14:53:45

    Ah sa gott det ser ut 🙂

    Svara

Kommentera

