Färsbiffar med fetaost och broccolimos

Middagen blev köttfärsbiffar (ser ut som en enda stor på bilden men det är två stycken :)) med fetaost i och till det åt jag broccoli mos. Under tiden jag lagade middagen bakade jag även en plåt med Pones, längtar redan till frukosten. 🙂 Idag var jag på ett möte om kost på jobbet och jag var tvungen att anstränga mig för att inte komma med motargumentationer och starta en föreläsning, för jag kände att jag orkade inte försöka övertyga dessa människor, trots att jag gärna hade velat. Hon som var chef för köket som levererar mat till det äldreboende där jag jobbar, sa följande om diabeteskost; ”Det är inte sockret som diabetiker ska undvika, det är fett som är det farliga ”, ”Margarin är att föredra” och ”Fruktsocker är bättre än vanligt socker”. En annan person på mötet sa angående ägg att ”Man kan ju inte äta en ägg varje dag, då blir ju kolesterolet skyhögt”. Gissa om det kröp i kroppen på mig…

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Åsa
    Okt 05, 2011 @ 23:11:17

    Samma middag för mig idag, haha! Gott är det! Å va jobbigt att behöva sitta å lyssna på en sån föreläsning, jag hade nog fasen rest på mig å gått därifrån…=S

    Svara

  2. Daniela
    Okt 06, 2011 @ 08:21:34

    Jag jobbar också på äldreboende, jobbar du söder eller norr om stockholm? skulle gärna vilja byta ställe efter 11 år, de behöver möjligtvis inte folk där du jobbar;)

    Svara

Kommentera

