Tacogratäng till middag

Detta bildspel kräver JavaScript.

Lagade tacos ikväll, men kände att jag ville göra den lite mer matig. Så jag stekte och kryddade färsen, hällde den i en ugnsform och lade på hackad paprika och riven ost. Gjorde sedan en äggstanning som jag hällde över (3 ägg, 3 dl grädde, lite salt) och gräddade den sedan i ca 30 min. Jag åt gratängen med sallad, guacamole och tacosås. Mätt och belåten.

Vanlig tacokrydda innehåller mycket socker, så vill man inte använda den kan man köpa lchf vänlig på http://www.lchfbutiken.se/46/tacokrydda-120g eller göra egen:

  • 1.5 tsk salt
  • 1 tsk vitlökspulver
  • 2 tsk chilipulver
  • 1 tsk spiskummin
  • 1 tsk lökpulver
  • 2 krm cayennepeppar
  • 2 tsk paprikapulver
  • (sukrin)
1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Ellen - LCHF och mycket annat
    Sep 30, 2011 @ 19:33:38

    Ah vad gott!

    Svara

Kommentera

