Sparrissoppa

Stannade hemma från jobbet idag, ser ut som Rudolf med röda mulen med min förkylda näsa. Var inte så hungrig på morgonen men lunchen blev sparrissoppa, enligt receptet ska det vara hönsbuljong men jag hade ingen hemma så jag tog grönsaksbuljong. Jag saltade inte eftersom jag tyckte soppan blev tillräckligt salt av buljongen.

Hoppas ni har en härlig dag allesammans!

  • 400 g grön sparris
  • 6 dl vatten
  • 2 hönsbuljongtärningar
  • 2 dl grädde
  • salt och peppar
Skär bort knopparna från sparrisen, koka resten av sparrisen mjuk i vattnet med buljongtärningarna. Mixa. Häll i grädden, låt koka upp och smaka av med salt och peppar. Lägg i sparrisknopparna i tallriken vid servering.
4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Åsa
    Sep 20, 2011 @ 17:07:25

    DEN ska jag laga!! Älskar sparrissoppa!!=))

    Kram

    Svara

    • Söt utan socker
      Sep 21, 2011 @ 00:18:55

      Hej Åsa!

      Vill man ha mer sparrissmak kan man öka på sparrismängden och blir det för salt med buljongen kan man späda med mer grädde, lite tips jag kom på att jag glömde nämna i inlägget. 🙂 Älskar också sparris!

      Kram

      Svara

  2. Cicci
    Sep 20, 2011 @ 21:32:58

    Krya på dig! Och tack för en bra blogg!! Älskar när du tar med lite lchf recept =)

    Svara

Kommentera

