Bröllopet igår

Detta bildspel kräver JavaScript.

Här kommer lite bilder från bröllopet igår. Brudparet var jättefina och så kära. Bröllopsfesten var också toppen, mycket dans och mycket mat. När vi kom till festlokalen stod det libanesisk meze på alla bord, ca 10 små rätter som hummus, tzatziki, ost- och köttfärspiroger, friterade räkor, falafel, kyckling pastasallad, tabbouli m.m., tyvärr så innehöll 99% av rätterna en stor mängd kolhydrater så jag tog lite kyckling från pastasalladen och lite av en annan röra. Huvudrätten blev en köttskiva med potatisgratäng och grönsaker till (hoppade över potatisgratängen). Sedan kom det in fruktfat på borden, jag åt av jordgubbarna, som var jättegoda. Bröllopstårtan var en chokladvariant och efter den serverades det även glasstårta, tårta på tårta. 🙂 Så det jag åt allt som allt var ett par kycklingbitar till förrätt, en skiva kött och lite grönsaker till huvudrätt och tre jordgubbar till efterrätt. Väldigt låg fetthalt på det jag åt och jag var vrålhungrig för jag hade bara hunnit äta frukost innan vi åkte hemifrån. Dem andra kunde ju sitta och äta oavbrutet hela kvällen så dem var ju självklart nöjda. Nu ska jag ju inte klaga, kan ju inte kräva att det ska finnas lchf mat vart jag än går. 🙂 Det serverades även generöst med dricka, både rött och vitt vin fanns på borden samt whiskey och vodka, men jag höll mig till vinet. Kom hem vid 01 inatt, så det blev inte så många timmars sömn, men är det fest så är det.

Förkylningen fortfarande jobbig och jag har ingen större matlust, men jag dricker mycket te. Ska bädda ner mig i soffan igen och titta på Idol som börjar snart.

Ha en mysig kväll allesammans!

Kommentera

