Behöver tips på desserter…

Behöver er hjälp! Mina föräldrar och bror kommer hit imorgon på (vad som troligtvis blir) årets sista grillning. Dem står för kött och dryck m.m. och jag har lovat att fixa med efterrätten. Den får gärna vara sötad (sukrin) då alla utom jag är sockerätare och gärna vill ha en söt dessert, men just nu kan jag inte bestämma mig vad jag ska laga så tänkte höra om ni har några mumsiga tips? Jag kommer inhandla ingredienserna imorgon förmiddag. Tusen tack på förhand! 🙂

14 kommentarer (+lägga till din?)

  1. joly
    Sep 09, 2011 @ 19:24:27

    Pannacotta! Superenkelt och supergott. 🙂

    Svara

  2. Klara
    Sep 09, 2011 @ 19:52:21

    Om ni ska grilla, varför inte grilla frukt?

    Svara

    • Söt utan socker
      Sep 10, 2011 @ 09:51:13

      Hej Klara!

      Tack för tipset! 🙂 Grillad frukt är kalasgott, dock får det bli bär för mig isåfall, men klart att gästerna skulle kunna få mumsa på det.

      Ha det bäst!

      Svara

  3. Karin
    Sep 09, 2011 @ 19:55:57

    Håller med ovanstående; pannacotta är ju supergott! Mörk chokladmousse är ju också smaskigt. Och hemgjord glass går utmärkt att söta med sukrin. Man kan ju även bjuda på lite småplock, typ mörk, god choklad eller lite färska frukter och goda ostar. Lycka till 🙂

    Svara

  4. Malin
    Sep 09, 2011 @ 19:58:36

    LCHF chokladmousse eller kladdkaka har gått hem hos vänner som inte äter lowcarb, detta utan sötning. Servera med grädde smaksatt med lime och jordgubbar eller hallon 🙂

    Svara

  5. Vic
    Sep 09, 2011 @ 19:59:37

    Crème brulee är supergott, utelämna knäckytan til dig bara och riv lite choklad över istället

    Svara

  6. lisa
    Sep 10, 2011 @ 09:15:28

    http://lisasgodbitar.blogg.se/2011/september/chokladtryffel-med-notbotten.html

    För choklad älskare! LCHF men det behöver du ju inte nämna…

    Svara

  7. Åsa
    Sep 10, 2011 @ 10:16:07

    Håller med flera av de föregående talarna, pannacotta eller chokladmousse, jag har ett på bloggen som är från Monique (Lifezone), den är fantastiskt god med grädde och några björnbär!=)

    Kram

    Svara

    • Söt utan socker
      Sep 10, 2011 @ 10:23:34

      Hej Åsa!

      Jo det är kalasgott med pannacotta och chokladmousse. 🙂 Plus att det är lättlagat, bäst av allt. 🙂 Det gäller bara att komma ihåg att göra pannacottan i god tid så att den hinner stelna, annars får man dricka den. 🙂

      Ha det bäst!
      Kram

      Svara

Kommentera

