Bakade mumsigt frukostbröd

Detta bildspel kräver JavaScript.

Strålande solsken idag, härligt. Bakade Pones till frukost idag, det blir riktigt gott. Det finns lite olika varianter på Pones recept men jag gjorde efter det här;

  • 5 ägg
  • 2 dl Pofiber
  • 2 msk fiberhusk
  • 2 msk grädde
  • 1/2 tsk salt
  • 1/2 dl krossat linfrö
  • 1 1/2 tsk bakpulver

Vispa äggen med elvisp och tillsätt sedan salt och grädde. Vänd ner resten av ingredienserna och gör en jämn smet. Låt stå i ca 5 minuter bred sedan ut smeten på ett bakplåtspapper eller dutta ut små högar och gör bröden styckvis.
Ugn 200 grader i ca 10 minuter.

Idag har jag mycket att stå i. Ikväll är vi utbjudna på en fin restaurang och ska att äta skaldjursbuffé och fira min mosters man som precis fyllt 80 år. Men innan dess måste jag ge mig ut på stan och försöka hitta någon snygg klänning att ha på mig ikväll plus mycket annat som jag måste hinna fixa med under dagen.

Ha en underbar lördag allesammans!

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Åsa
    Aug 27, 2011 @ 22:12:07

    Blir dom ”äggiga”? Har så svårt för det…

    Kram

    Svara

    • Söt utan socker
      Aug 27, 2011 @ 23:26:00

      Hej Åsa! Nja inte direkt äggiga utan mycket mer brödaktiga i konsistensen än t.ex. Oopsies som verkligen är äggiga. Om du bakar dem och inte gillar dem får du skälla här på mig. 🙂 Kram

      Svara

  2. Åsa
    Aug 28, 2011 @ 22:23:40

    Men va bra att de blir brödiga! Såg det nya receptet som du lade upp idag, ska nog testa det istället, de ser supergoda ut!

    Oopsies klarar jag inte, tycker de är skitäckliga, haha!

    Kram

    Svara

    • Söt utan socker
      Aug 28, 2011 @ 23:06:27

      Hej Åsa!

      Det är mindre ägg (bara 1 st) i receptet jag använde ikväll, så det blir inte någon direkt äggsmak (om man inte har ägg på som pålägg förstås :)). Dem blev jätte mumsiga. 🙂

      Kram

      Svara

  3. Lucky
    Maj 17, 2017 @ 01:15:32

    You co’dnlut pay me to ignore these posts!

    Svara

Kommentera

