Kött och bea till lunch

Regnet öser ner ute, trist att inte kunna vara utomhus när man har en ledig dag. (Ja jag vet, det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder :)). Lunchen blev en mumsig skiva entrecote jag hittade i frysen som jag åt med bearnaise (med smak av vitlök/timjan). Mätt och belåten. Ikväll ska vi hem till svärmor på middag och eventuellt blir det ett bio besök också (inte bestämt oss ännu).

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Henrik
    Aug 20, 2011 @ 00:31:19

    Om jag skulle ha en blogg där jag visar vad jag äter skulle det bli ganska enformigt eftersom jag äter fläskfärsbiffar med ägg till nästan varje måltid iallafall när jag äter hemma. Jag tycker det är ganska skönt för man slipper tänka och planera vad man ska äta.

    Svara

    • Söt utan socker
      Aug 20, 2011 @ 10:37:56

      Hej Henrik!

      Låter skönt att inte behöva fundera på vad man ska laga för mat. 🙂 Är det
      Skaldemans bantarbiffar som han skriver om i boken Ät dig ner i vikt som du gör? Dem va också med fläskfärs om jag inte minns fel och det var typ det enda man skulle äta till frukost lunch och middag. Jag skulle iaf läsa din biffblogg, du kan ju variera med att lägga biffen på en blå tallrik ena dagen och en grön en annan. 🙂

      Ha det bäst!

      Svara

Kommentera

