Pannkaka hela dagen

Mulet och trist, då känns det faktiskt rätt ok att man snart ska gå till jobbet. Idag blir det pannkaka på pannkaka. Åt en av pannkakorna jag gjorde igår till frukost nu och sedan blir det pannkakor i matlådan jag tar med mig. Men vad gör det när det ju är så gott. 🙂 Provade ett nytt recept som jag hittade här http://www.alltforforaldrar.se/56kilo/2011/08/kokospannkakor-plattar-lchf/ och det var riktigt gott, som ett mellanting mellan vanliga pannkakor och dem kokospannkakor som jag brukar göra, det var mindre kokos i dem här.

  • 3 ägg
  • 2 dl gammaldags mjölk (eller hälften grädde hälften vatten)
  • 2 dl grädde
  • 1/2 dl kokosmjöl
  • 2 msk fiberhusk
  • 1 krm salt

Ha en underbart härlig dag allesammans!

 

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. outofsweden-blogger
    Aug 15, 2011 @ 10:26:12

    Är nyfiken, vad äter du till pannkakorna i matlådan?

    Svara

    • Söt utan socker
      Aug 15, 2011 @ 10:31:33

      Hej!

      Blir samma som till frukosten, bär och grädde. 🙂 Hade gäster igår och fick massa bär och grädde över, så då tänkte jag att det vore en bra idé att laga till lite pannkakor och äta till det. 🙂 Inte så mycket variation på matfronten idag, förutom i middagslådan sen som innehåller något köttigt.

      Ha det bäst!

      Svara

  2. Eva
    Aug 15, 2011 @ 12:02:20

    Ser otroligt goda ut och blir en bra variation till alla äggen. Dem får jag sätta min kock på att göra 🙂 Tack för en härlig och inspirerande sida 🙂
    Glassbomben/pysselkorgen 🙂

    Svara

Kommentera

