Kyckling(paj)gratäng

Detta bildspel kräver JavaScript.

När jag kom hem från jobbet nu ikväll ställde jag mig framför spisen på en gång för att laga en kycklinggratäng så att vi har mat nu i helgen eftersom jag ska jobba. Receptet är egentligen ett paj recept, men eftersom jag inte äter pajdeg så gör jag den som en gratäng istället. Man kan ändra lite hur man vill i receptet, ha i mer av allt om man vill.

  • en halv grillad kyckling
  • 1 gul lök
  • 150 g champinjoner
  • smör
  • 100 g philadelphia
  • 0.5 burk Chunky salsa
  • 200 g cheddarost

Sätt ugnen på 225°C. Rensa kycklingen och skär den i mindre bitar. Hacka löken och skiva champinjonerna. Bryn kyckling, lök och champinjoner i en stekpanna. Tillsätt salsa och Philadelphiaost. Rör om väl! Riv osten. Bred ut kycklingröran i en ugnsform. Strö över osten. Gratinera 10-15 min eller tills osten smält.

Nu ska jag krypa ner i sängen, klockan ringer 04.45.

Natti natti!

Kommentera

