Vaniljpulver

Jag vet att jag har tipsat om det här förut, men eftersom det är en av mina favoritprodukter i köket så kan jag inte låta bli om att nämna den igen. 🙂 Vaniljpulvret består av dem svarta fröna som man skrapar ut ur vaniljstänger, inget socker eller annat tillsatt, bara ren vanilj. Burken är inte så stor, men den räcker länge. Mumsigt att tillsätta till vispad grädde eller i yoghurt. Vaniljpulvret hittar ni på hyllan med bakprodukter där det även finns ”vanligt” vaniljsocker.

 

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Trillian
    Aug 05, 2011 @ 13:22:34

    Håller med, verkligen en favoritprodukt när man lchf:ar. Det jag är mest förvånad över att den är såpass billig med tanke på vad man får för pengarna.

    Svara

  2. matgiken
    Aug 05, 2011 @ 15:17:31

    Jag håller med dig, vaniljpulvret är verkligen beroendeframkallande – i ordets positiva bemärkelse! 😉 Men det är inte de svarta fröna det består av, utan om finmalda HELA vaniljstänger. Det förklarar kanske priset lite bättre också?

    Svara

  3. Söt utan socker
    Aug 05, 2011 @ 16:12:32

    Halloj! Jo det är en grymt bra produkt. 🙂 Visste inte att det var hela vaniljstänger som var malda. Det förklarar ju priset. 🙂 Ha det bäst ni två!

    Svara

Kommentera

