Thaimat och syrener

Riktigt varmt idag, men det är ju precis så som sommaren ska vara. Vi åt lunch med svärfar och hans fru på en thai restaurang, riktigt mumsigt. Jag beställde biff med röd curry, starkt och gott. Sa till att jag ville ha utan mjöl och tillsatt socker i såsen för att vara på den säkra sidan. Det enda som jag inte åt av var morötterna som jag lämnade kvar. För mig som älskar kokos, så finns det inget mumsigare än mat med kokosmjölk i. 🙂 Eftermiddagen har spenderats i trädgården med att plantera syrener (11 plantor!), som jag fick av grannarna tidigare idag. Det fick bli dagens träning. 🙂 Tusen tack! Det kommer bli jättefint när dem har växt till sig. Perfekta växter för mig som älskar lila! 🙂

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Helen
    Aug 03, 2011 @ 12:01:36

    That looks delicious! After Church this Sunday we had a big pot luck soup lunch. there were about 20 pots of different soup but only one that was low carb. a lovely Asian lady had made it. It had chicken, fish, crab, broccoli, tofu and lovely fresh chopped coriander and at first I thought it had noodles, but it turned out to be finely shopped bamboo shoots.
    Tonight I made this recipe, a chicken coconut curry and it was delicious! I used coconut cream instead of coconut milk, and fried the chopped chicken and spices in coconut oil. http://www.whats4eats.com/poultry/kuku-paka-recipe

    Svara

Kommentera

