Akta er för rött kött och smör

http://www.expressen.se/halsa/annabasen/1.2479855/lev-som-en-smal-manniska-och-ga-ner-i-vikt-for-gott

Jaha, då ska jag tydligen börja undvika smör, rött kött och lchf helt och hållet antar jag, speciellt om man läser faktarutan till höger. Kan hålla med om det som står i artikeln att det är bra med träning, sömn, grönsaker och så, men att jämföra smör med kolhydratsbomber som potatis i olika former, läsk, juice och godis är jag inte riktigt med på. Dock kan jag hålla med om att man inte ska kombinera fett med för mycket kolhydrater för det leder till viktuppgång, men att skrämma folk att inte äta rött kött, charkuterier och smör, njaaaaa där är jag inte enig med författaren.

Kommentera

