Dinosaurie

Detta bildspel kräver JavaScript.

Köpte två nya skivor igår, kunde inte välja trots att många av låtarna finns med på båda, så slog till på bägge. Tillhör dem som fortfarande köper cdskivor, även om jag köper en hel del i mp3format också. Beror nog på att jag inte är uppväxt med att köpa mp3 filer som dagens unga är, när jag var ”liten” köpte jag kassetter och lpskivor för att sedan gå över till cd när den tekniken kom. Har som ni ser lite svårt att släppa det helt och hållet för att enbart gå över till mp3. 🙂 Nu har jag i alla fall bra musik att dansa runt till här hemma. 🙂

Ha en härlig lördag allesammans!

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Åsa
    Jun 18, 2011 @ 13:07:04

    Jag är likadan, jag tycker om att köpa cd-skivor liksom! Att få bläddra i boken lite medan man lyssnar å få ställa in en ny cd till samlingen känns alltid bra!=)) Här går spotify mycket nu för tiden men nu slog jag till å köpte Lady Gagas nyaste på cd efter att ha lyssnat på den på spotify en miljon gånger!=)) Köpte hennes förra med, hade den innan men den blev stulen när vi hade inbrott i bilen…vissa skivor vill jag ha på cd, andra är inte lika viktiga. Knasig man är!=))

    Kram Åsa

    Svara

    • Söt utan socker
      Jun 18, 2011 @ 13:18:28

      Hej Åsa!

      Visst är det nåt särskilt med känslan att hålla i ett cd album! 🙂 Har också Spotify som jag använder en hel del, men det kommer inte konkurrera ut cd hemma hos mig. 🙂 Håller med om att Lady Gagas nya är grym, har den också (på cd). 🙂

      Ha det bäst! 🙂

      Kram

      Svara

  2. Susanne
    Jun 18, 2011 @ 16:51:39

    Ha ha samma här! Gillar cd skivor!

    Jag är lite äldre än dig men jag har i alla fall släppt det där med LP-skivor 🙂

    Svara

    • Söt utan socker
      Jun 18, 2011 @ 23:33:25

      Hej Susanne!

      Jag är också uppvuxen med lp men den stora fördelen när cd kom var att de tog mindre plats och man behövde inte vända på skivan för att lyssna på hela. 🙂 Folk får kalla mig teknikfientlig men ingen rör mina cd, hahaha. 🙂

      Ha det bättre än bäst!

      Svara

Kommentera

